KFUM-Spejderne Søndersø

Dit udeliv på Nordfyn

Grejbank i Spejderskoven

22. marts 2018 · Nyheder · Skrevet af kfumsonderso

Nordfyns Kommune er med på dupperne hvad naturformidling angår. Daniel Sørensen er naturvejleder i Nordfyns Kommune og har været det et par år efterhånden. Daniels arbejdet har virkelig sat sit spor i det nordfynske folk. Skoler, foreninger  og mange flere har haft gavn af hans passion for naturen. Nu er det blevet til en Grejbank!

Indvielse af Grejbank.

Lørdag d. 7. april åbens Grejbanken for første gang i Spejderskoven (Nordmarksvej 6). Der vil Daniel vise alt det fede grej frem i vores skov, hvor du kan komme og afprøve udstyret. Der vil være mulighed for at få en sludder for en sladder over bålet, og hvis vejret holder til det en tur i trætoppen! Vi spejdere vil være der og hjælpe med at besvare på spørgsmål sammen med Daniel om hvordan du bedst kan bruge udstyret.

Grejbank.

Grejbanken er en mulighed for skoler, institutioner og foreninger i Nordfyns Kommune til at se naturen på en ny måde. Som der står på kommunens hjemmeside: “…Dette er lige fra naturundersøgelsesgrej, såsom net, terrarier, vildtkameraer og kikkerter og over til båludstyr, værktøj og telte, til en hel klasse.” Kort sagt rigtig meget grej. Grej som skal bruges og det har vi i KFUM-Spejderne Søndersø også tænkt os!

Facebook-begivheden findes her

Vi ses i skovbunden